FORUM MMA | VALE TUDO | BJJ  | MUAY THAI | GLADIO Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki Rejestracja  Zaloguj  Album  Download
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Przepis na mi??nie
Autor Wiadomość
Falcon 
Administrator
Gladio


Wiek: 27
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 120
Skąd: mam wiedzie
Wysłany: 2007-11-22, 18:25   Przepis na mi??nie

Przepis na mi??nie

GDY RZE?BIARZ ZABIERA SI? DO PRACY NAD POS?GIEM, NAWET NAJLEPSZE D?UTO NIE ZAPEWNI MU SUKCESU, JE?LI NIE DOSTANIE DO OBR?BKI PORZ?DNEGO BLOKU MARMURU .
Z rze?bieniem sylwetki jest podobnie -mo?esz ca?ymi dniami d?wiga? sztang?, ale je?li nie przygotujesz swojego organizmu do pracy, dostarczaj?c mu przed i po treningu w?a?ciwego po?ywienia, Twoje wysi?ki p?jd? na marne. Dowiedz si?, co i kiedy powiniene? je??, ?wicz?c w si?owni, a wkr?tce b?dziesz wygl?da? tak jak pot??ny Atlas d?wigaj?cy na barkach sklepienie niebieskie.

ETAP 1:
?ADUJ AKUMULATORY

"Zanim chwycisz za sztange, potrzebujesz niskot?uszczowego, bogatego w w?glowodany i umiarkowani} ilo?? bia?ka posiWcu -wyja?nia dietetyk sportowy Neil Foster, kt?ry pomaga m.in. bokserskiemu mistrzowi wagi ci??kiej Mattowi Skeitonowi. - Frzedtreningowy posilek powinien zawiera?' niewiele t?uszczu, poniewa? organizm musi w?o?y? du?o energii w strawienie go. To oznacza konieczno?? lepszego ukrwienia uk?adu pokarmowego kosztem ukrwienia mi??ni, do kt?rych podczas treningu b?dzie dociera? mniej bezcennego tlenu".

W?glowodany to z kolei najlepsze ?r?d?o energii, ale unikaj przed ?wiczeniami tych o wysokim indeksie glikemicznym (IG). Powoduj? one nag?y wzrost poziomu insuliny we krwi, szybki zastrzyk energii, a potem r?wnie szybie jej spadek, kt?ry pozbawi Ci? si?. W?glowodany o niskim IG, np. te z pe?noziarnistego pieczywa, s? rozkldadane powoli, dostarczaj?c Ci energii stopniowo przez d?u?szy czas.

KIEDY JE??? Idealny moment to 2 godziny przed rozpocz?ciem treningu. Po pierwsze, dzi?ki temu zmniejszysz do minimum ryzyko, ?e podczas ?wicze? b?dziesz si? czu? oci??a?y. Po drugie, dasz swojemu cia?u wystarczaj?co du?o czasu, aby wszystko, co trafi?o do ?o??dka, zamieni? w komponenty niezb?dne do budowy mi??ni.
Naukowcy z Uniwersytetu Teksa?skiego odkryli, ?e ludzki organizm optymalnie wykorzystuje bia?ka do budowy mi??ni, je?li w chwili rozpocz?cia treningu zostana ono ju? strawione.

CO JE??? "Produktami, kt?re zawieraj? du?o w?glowodan?w o niskim lG i bia?ka, s? ziemniaki gotowane w mundurkach i fasola" - wyja?nia Foster. Kluczow? sprawa dla procesu zamiany sk?adnik?w od?ywczych z po?ywienia w nowe, silniejsze kom?rki mi??niowe jest te? ilo?? jedzenia, kt?re znajdzie si? na Twoim talerzu. Nie musisz wcale je?? ogromnych porcji wysoko-bia?kowych produkt?w-wystarczy, ?e dostarczysz sobie 20-30 g bia?ka w przed-treningowym posi?ku. Wi?ksza jego ilo?? wcale nie sprawi, ?e Twoje bicepsy stan? si?jeszczewi?ksze, tylko spowoduje, ?e zamiast sze?ciopaka na brzuchu zrobi Ci si? oponka.

30 minut - tylko tyle masz czasu, by zje?? posi?ek po treningu. Inaczej Twoje wysi?ki p?jd? na marne.

ETAP 2:
USUWAJ ZNISZCZENIA

Je?li uczciwie przy?o?y?e? si? do treningu, Twoje mi??nie s? teraz s?abe, zgromadzona w nich energia jest na wyczerpaniu, a w??kna mi??niowe uszkodzone. " Wtej chwili niezb?dnie potrzebujesz w?glowodan?w i bia?ek, aby Tw?j organizm nie zacz?? wykorzystywa? bia?ek z mi??ni do uzupe?nienia zapas?w energii i mo?liwe by?o rozbudowanie muskulatury" - wyja?nia Foster. Mo?esz tego dokona? tylko dzi?ki zbilansowanemu posi?kowi, w kt?rym te sk?adniki znajda si? we w?a?ciwych proporcjach.
KIEDY JE???
30 minut - tyle masz czasu na zjedzenie pierwszego po wyj?ciu z si?owni posi?ku, kt?ry zatrzyma proces rozpadu mi??ni i pozwoli odnowi? zapasy energii. "To fundament prawid?owego procesu wzrostu mi??ni" - m?wi Foster. Ale na tym nie koniec. Naprawa uszkodzonych podczas zmaga? z ci??arami w??kien mi??niowych trwa w zale?no?ci od wielko?ci i zaanga?owania mi??nia w trening od 24 do 72 godzin. ?eby wspom?c je wprocesie regeneracji, a jednocze?nie zmagazynowa? maksymaln? ilo?? energii, musisz zje?? obfity posi?ek z?o?ony z bia?ka, weglowodan?w i t?uszczu w odpowiednich proporcjach. Zr?b to najp??niej 2 godziny po treningu, inaczejTwoje wysi?ki na si?owni p?jd? cz??ciowo na marne.
CO JE???
Najpierw potrzebujesz czego?, co dostarczy paliwa Twoim mi??niom. Najlepiej w formie p?ynu, bo taki posi?ek ?atwiej strawi?, a sk?adniki od?ywcze szybko dotr? tam, gdzie s? najbardziej potrzebne - do mi??ni. Koktajle domowej roboty - z p?atk?w owsianych, owoc?w, jajek, bia?ka serwatkowego - mog? by? r?wnie efektywne, jak koktajle w proszku kupowane w sklepach sportowych. Jajka i bia?ko serwatkowe to fantastyczne ?r?d?a bia?ka, podczas gdy owoce i p?atki pozwol? Ci uzupe?ni? zapasy glikogenu. Tw?j kolejny, wi?kszy posi?ek powinien zawiera? niezb?dne kwasy t?uszczowe omega--3 i omega-6, kt?re znajdziesz g??wnie w miesie ryb, nasionach slonecznika, warzywach lisciastych i orzechach laskowych. "S? one potrzebne, aby podnie?? poziom hormon?w koniecznych dla prawid?owego procesu wzrostu mi??ni" -wyja?nia Foster. Poza tym stymuluj? one metabolizm, dzi?ki czemu zmniejsz? si? Twoje podsk?rne, zb?dne zapasy t?uszczu.

Jak widzisz, nie wystarczy wypruwa? sobie ?y? na si?owni, aby zamieni? si? we wsp??czesn? wersj? Herkulesa. Ale pami?taj te?, ?e odpowiednie od?ywianie nie przyniesie efekt?w, je?li b?dziesz si? oszcz?dza? podczas trening?w. No wi?c na co czekasz? Zjedz, co jeszcze trzeba, i do roboty!
_________________
 
 
     
jogi

Dołączył: 05 Wrz 2007
Posty: 11
Wysłany: 2007-12-04, 23:29   

to mam je?? 2 godziny przed treningiem pe?ny posi?ek z ma?? zawarto?ci? t?uszcz?w, nast?pnie do 30m po treningu mo?e by? jaki? koktajl bia?kowo-w?glowodanowy i kiedy nast?pny posi?ek ile po ?wiczeniach?? 2h po wyj?ciu z si?ki?
 
     
Falcon 
Administrator
Gladio


Wiek: 27
Dołączył: 01 Kwi 2007
Posty: 120
Skąd: mam wiedzie
Wysłany: 2007-12-06, 08:32   

Przy robieniu masy, mi?dzy posi?kami nie mo?e by? odst?pu wi?cej ni? 3 godziny... ;-)
_________________
 
 
     
klonhead
hxc way of life!


Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 308
Skąd: ?widnik
Wysłany: 2007-12-23, 23:04   

Kolega falcon jakis kumaty w tych sprawach chyba wpadne po jak?? porade ;-)
 
     
PL =-) 
DECO


Wiek: 28
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 347
Skąd: ?widnik
Wysłany: 2008-01-04, 21:12   

Dobra robota Falcon ;-)
 
     
Danielek 
Amator


Wiek: 25
Dołączył: 14 Kwi 2008
Posty: 29
Skąd: z przemytu.
Wysłany: 2008-08-05, 17:13   

?wietny artyku?.
 
 
     
kamil30710 
Kamil

Wiek: 23
Dołączył: 08 Sie 2010
Posty: 33
Skąd: Stary Gaj [Lublin]
Wysłany: 2011-09-04, 00:01   

Konkret :-) !
Brawo i dzi?ki :-D
_________________
Nie wa?ne ile razy upadniesz, ale wa?ne ile razy si? podniesiesz..
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
GLADIO SYNDICATE MMA VALE TUDO BJJ MUAY THAI POLSKA LUBLIN SWIDNIK INFO SPORT
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12