FORUM MMA | VALE TUDO | BJJ  | MUAY THAI | GLADIO Strona Główna
FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Statystyki Rejestracja  Zaloguj  Album  Download
 Ogłoszenie 

Poprzedni temat :: Następny temat
Chcesz schudnąć? Ćwicz w umiarkowanym tempie!
Autor Wiadomość
Dr W 
Administrator
Beyond The Cage


Pomógł: 1 raz
Wiek: 37
Dołączył: 16 Kwi 2007
Posty: 2955
Skąd: MMA POLSKA MMA LUBLIN MMA SWIDNIK
Wysłany: 2007-09-20, 10:22   Chcesz schudnąć? Ćwicz w umiarkowanym tempie!

Żwawy spacer po parku może być lepszym sposobem na schudnięcie niż szybki bieg - wskazują badania greckie, przeprowadzone na małej grupce osób. Artykuł na ten temat zamieściło pismo "International Journal of Sports Medicine".
Te optymistyczne wyniki uzyskali naukowcy z greckiego Uniwersytetu Arystotelesa w Salonikach, którzy przebadali małą grupkę 14 kobiet z nadwagą i kobiet o prawidłowej masie ciała. Wszystkie miały 4 razy w tygodniu spacerować na ruchomej bieżni, przy czym część kobiet miała to robić w umiarkowanym tempie, a część - w tempie szybkim. Naukowcy ustalili czas trwania każdej sesji tak, by członkinie obu zespołów spalały za każdym razem tyle samo kalorii.

Po 3 miesiącach kobiety z obydwu grup wyszczuplały, ale te, które ćwiczyły mniej intensywnie straciły więcej na wadze (średnio 3 kg) niż panie z grupy ćwiczącej bardzo aktywnie (mniej niż 2 kg). Masa tkanki tłuszczowej natomiast spadła bardzo nieznacznie (ok 20 dkg) u kobiet, które spacerowały w tempie umiarkowanym i nieco wzrosła (ok. 45 dkg) w drugiej grupie.

Jak spekuluje prowadzący badania dr Vassilis Mougios, kobiety z grupy ćwiczącej aktywnie mogły stracić mniej na wadze, ponieważ były tak wyczerpane przez trening, że ich aktywność w czasie wolnym od zajęć spadała. Intensywność treningu mogła też powodować, że jadły więcej.

Z drugiej strony kobiety intensywnie ćwiczące zachowały większą masę mięśniową w porównaniu z koleżankami z drugiej grupy. A mięśnie ważą więcej niż tłuszcz.

Dlatego dr Mougios uważa, że aby ćwiczenia dały najwięcej korzyści dla zdrowia i kondycji, ludzie powinni uprawiać różne formy aktywności fizycznej - od umiarkowanych po intensywne, a na dodatek jeszcze trening siłowy.

Tym, którzy chcą koniecznie wybrać między ćwiczeniami umiarkowanymi, a intensywnymi badacz radzi po prostu sprawdzać tętno w czasie treningu. To powinno być źródło wiarygodnej informacji - uważa.

PAP

btw. To żadna nowość, kulturyści uzywaja szybkich spacerow od dawna, nikt nie biega..
_________________
Gladii ius et potestas

Ius vitae ac necis
WWW.GLADIO.COM.PL
MMA POLSKA LUBLIN SWIDNIK
Specjalnoje Naznaczenije
 
 
     
boschman 
boschman

Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 16
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-04-22, 09:22   

czytałem kiedyś ze utrzymanie przez cały trening tętna powyżej 150 uderzeń na minute poprawia znacznie spalanie tłuszczu, w ten sposób rozpędzony metabolizm spala tłuszcz nawet dobrych kilka godzin po treningu
_________________
Najlepsze koszulki MMA !!!! >>>>> http://3design.com.pl
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
GLADIO SYNDICATE MMA VALE TUDO BJJ MUAY THAI POLSKA LUBLIN SWIDNIK INFO SPORT
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12