FORUM MMA | VALE TUDO | BJJ | MUAY THAI | GLADIO
FORUM MMA VALE TUDO BJJ MUAY THAI MMA Fighter MMA News MMA Polska MMA Lublin MMA Swidnik

SILOWNIA - Chcesz schudnąć? Ćwicz w umiarkowanym tempie!

Dr W - 2007-09-20, 10:22
Temat postu: Chcesz schudnąć? Ćwicz w umiarkowanym tempie!
Żwawy spacer po parku może być lepszym sposobem na schudnięcie niż szybki bieg - wskazują badania greckie, przeprowadzone na małej grupce osób. Artykuł na ten temat zamieściło pismo "International Journal of Sports Medicine".
Te optymistyczne wyniki uzyskali naukowcy z greckiego Uniwersytetu Arystotelesa w Salonikach, którzy przebadali małą grupkę 14 kobiet z nadwagą i kobiet o prawidłowej masie ciała. Wszystkie miały 4 razy w tygodniu spacerować na ruchomej bieżni, przy czym część kobiet miała to robić w umiarkowanym tempie, a część - w tempie szybkim. Naukowcy ustalili czas trwania każdej sesji tak, by członkinie obu zespołów spalały za każdym razem tyle samo kalorii.

Po 3 miesiącach kobiety z obydwu grup wyszczuplały, ale te, które ćwiczyły mniej intensywnie straciły więcej na wadze (średnio 3 kg) niż panie z grupy ćwiczącej bardzo aktywnie (mniej niż 2 kg). Masa tkanki tłuszczowej natomiast spadła bardzo nieznacznie (ok 20 dkg) u kobiet, które spacerowały w tempie umiarkowanym i nieco wzrosła (ok. 45 dkg) w drugiej grupie.

Jak spekuluje prowadzący badania dr Vassilis Mougios, kobiety z grupy ćwiczącej aktywnie mogły stracić mniej na wadze, ponieważ były tak wyczerpane przez trening, że ich aktywność w czasie wolnym od zajęć spadała. Intensywność treningu mogła też powodować, że jadły więcej.

Z drugiej strony kobiety intensywnie ćwiczące zachowały większą masę mięśniową w porównaniu z koleżankami z drugiej grupy. A mięśnie ważą więcej niż tłuszcz.

Dlatego dr Mougios uważa, że aby ćwiczenia dały najwięcej korzyści dla zdrowia i kondycji, ludzie powinni uprawiać różne formy aktywności fizycznej - od umiarkowanych po intensywne, a na dodatek jeszcze trening siłowy.

Tym, którzy chcą koniecznie wybrać między ćwiczeniami umiarkowanymi, a intensywnymi badacz radzi po prostu sprawdzać tętno w czasie treningu. To powinno być źródło wiarygodnej informacji - uważa.

PAP

btw. To żadna nowość, kulturyści uzywaja szybkich spacerow od dawna, nikt nie biega..

boschman - 2014-04-22, 09:22

czytałem kiedyś ze utrzymanie przez cały trening tętna powyżej 150 uderzeń na minute poprawia znacznie spalanie tłuszczu, w ten sposób rozpędzony metabolizm spala tłuszcz nawet dobrych kilka godzin po treningu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group